امیراحسان عزیزم!
آرامش، بهترین نعمتی است که میشود به آدمها هدیه داد و تنها چیزی است که گرانقیمت است و خریدنی هم نیست.
بابا جان!
خودت را خیلی دوست داشته باش که هیچکس و هیچچیز، به اندازه خودت، در شبهایی که به بیداری میگذرند و روزهایی که به خواب، کنار تو نخواهد ایستاد و تو را درک نخواهد کرد.
عزیز دلم!
روزهایی خواهند آمد که تو را ناراحت خواهند کرد، خیلی ناراحت... به قدری که دستهایت یخ میزنند، زانوهایت شُل میشوند و دستهایت روی بدنت سنگینی میکنند.
اما بدان که هیچ آسمانی در هیچکجای دنیا، همیشه ابری نمانده، که تیرهترین ابرها هم، چند روزی بیشتر دوام نمیآورند.
عزیز دل بابا!
در زندگیِ تو، درست مثل یک اتوبان، آدم میآید و آدم میرود و هیچکدامشان هم ماندنی نیستند، حتی خود من! اما تو تکتک آدمها را دوست داشته باش! نه به خاطر این که تمام آنها دوستداشتنی هستند، نه! فقط به این خاطر که تو لایقِ قشنگترین حسهای دنیا هستی و هیچ حسی جز دوستداشتنِ تمام ِ آدمها، زیبا نیست.
بابا به قربانت!
نه صفر باش نه صد... نه گرم باش نه سرد. نه با شرقیها راه برو، نه به غربیها دل ببند. که من با چشمهای خودم دیدهام که آدمهای موفق، آدمهایی هستند که به اعتقاداتی که دارند، شک دارند و میانهروی میکنند.
فدای تو بشوم!
برای کسی بمیر که برای تو تب میکند، که هیچ راه یکطرفهای قشنگ نیست. من این راه را بارها رفتهام و همیشه به بنبستی پر از درد خوردهام.
عزیزم!
با هیچکسی بحث نکن! سعی نکن کسی را عوض بکنی، یا به زور عقیدهات را به او بفهمانی، آدمها از یک سنی به بعد تصمیم میگیرند که به هیچوجه عوض نشوند، چرا که دیگر نه زمانی برای عوض شدن دارند، نه توانی برای تغییر عقاید.
پسر عزیزتر از جانم!
مبادا با کسی درد و دل بکنی! آدم جماعت وقتی دردهای تو را میشناسد، احساس خدایی میکند، تا چند روز به تو محبت میکند اما بعد از چند روز تبدیل می شود به یک خدای بیاحساس.
عزیز دلِ بابا!
تا میتوانی از ریاضیات، حساب و کتاب و منطق فاصله بگیر، که من هر آنکه سرش به تنش میارزید را، در راه احساس دیدم، نه منطق! منطق تنها وسیلهایست که باعث میشود تو احساساتت را در راههای اشتباه و آدمهای اشتباه، خرج نکنی.
بابا به قربانت!
میخواستم خیلی برای تو بنویسم، بگویم که زندگی چنین است و چنان است و اینکار را بکن و آنکار را نکن، اما با خودم فکر کردم که زندگی را فقط باید زندگی کرد تا ارزش لحظههایش را خوب فهمید.
دوستت دارم بابا جان!
همیشه قویترین فرد دنیا باش، حتی اگر تنهاترین آدم ِ روی زمین، تو بودی.
تولدت بر من مبارک...
!یادگاریها...ما را در سایت !یادگاریها دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 64